czwartek, 12 września 2013

Szwecja :)

Witajcie Kochani!
Dzisiaj postanowiłam odświeżyć troszeczkę moją przygodę z blogiem i coś ciekawego lub mniej ciekawego tutaj wyskrobać :)
Moje życie trochę się pozmieniało, wprowadziłam w nim dość dużo restrykcyjnych zmian, które mam nadzieję wyjdą mi na dobre i nie będę ich żałowała.
Ale do rzeczy! Ostatnimi czasy z moim Sz. postanowiliśmy wybrać się na urlop i zwiedzić Szwecję o której już od dawna marzyliśmy.
Szwecja przewspaniała i na pewno tam wrócimy.
Wybraliśmy się do Karlskrony razem ze Stena Line, którzy oferowali nam atrakcyjne ceny i warunki podróży. Niczego nie dokupowaliśmy ponieważ na promie jest bardzo dużo atrakcji, a rejs nie jest długi bo trwa 9h :) I z pewnością jest dużo rzeczy do porobinia. Zaczynając od kasyna, sklepu bezcłowego, sporej ilości barów i kafejek, restauracji, klubu nocnego C-View, tarasów widokowych itp.
Sama odprawa poszła szybko i sprawnie (w odróżnieniu od odprawy na lotnisku), po odebraniu kart pokładowych ustawiliśmy się w kolejce na prom. Po zeskanowaniu kart pokładowej długim tunelem weszlismy na prom gdzie przywitała nas przesłodka małpka, a pomocna obsługa wytłumaczyła jak dojść do kabiny. Kabina Comfort bez okna niczym szczególnym nie zachwycała, było czysto i schludnie. Każda kabina miała osobną toalete (na plus) i radio! Z prześliczną, romantyczną muzyką. Po dopłynięciu na brzeg już mogliśmy zachwycać się wspaniałymi widokami które zafundowała nam Karlskrona.
Generalnie, jeśli chcielibyście udać się w to malownicze miejsce, to polecam środek tygodnia. Bo my byliśmy w weekend i niestety ale większość sklepów była pozamykana. Udało się nam dostać do McDonalda gdzie sobie zjedliśmy coś ciepłego :) Spod terminala w Karlskronie odjeżdża autobus nr.6 bezpośrednio do centrum a cena biletu dla osoby dorosłej to 20SEK :)
Dobra, koniec marudzenia.
Ah, byłabym zapomniała. W drodze powrotnej był silny wiatr i prom się spóźnił, ale obsługa szwedzkiego terminala zadbała o głodnych podróżników i zafundowała nam słodyczę, kawe, herbatkę i zupe gratis :)

Na promie, trochę wiało!
 Targ Rybny i za nim SCANDIC Karlskrona.
 Rynek Główny :)

Prześliczna wysepka :)

Buziaczki!

Ciekawą sprawą jest także prom, który bezpłatnie przewozi turystów i mieszkańców na wyspę ASPO :)
Rejs promem trwa 30minut i polecam wypożyczenie roweru! :)