niedziela, 10 lutego 2013

FOTORELACJA + KULINARNE POCZYNANIA ! :)

Hej :)
Jak już wczoraj Wam obiecałam, postanowiłam dziś wrzucić tutaj kilka foteczek z Westerplatte i może pokrótce opiszę historię tego miejsca :)
Skąd właściwie nazwa "Westerplatte" ? 
Pochodzi ona z języka niemieckiego. Wester oznacza zachodni, a platte - płyta w znaczeniu wyspa :) Jeżeli wszystko ze sobą połączymy to powstanie: zachodnia wyspa.
W latach 1926- 1939 Westerplatte funkcjonowało jako Wojskowa Składnica Tranzytowa w Wolnym Mieście Gdańsku, której obrona we wrześniu 1939 roku stała się symbolicznym początkiem II wojny światowej. Ciekawostką jest to, że Westerplatte to jedyna niemiecka nazwa zachowana w Gdańsku, zachowano ją jako symbol walki o wolność.
Jak dostać się do Westerplatte?
Jeśli będziecie w Gdańsku serdecznie zachęcam do odwiedzenia tego miejsca! Najlepiej z Gdańska Głównego dostać się tramwajem 8/9/3 na przystanek Akademia Muzyczna i tam przesiąść się w autobus 106 lub 138. Jeżeli macie dużo czasu, to wysiądźcie na przystanku Przystań Żeglugi. Tam będziecie mieli okazję podziwiać piękne wybrzeże przy Westerplatte, zobaczycie napis z polskimi akcentami i zachowane wartownie wraz z notkami historycznymi. A jesli macie mało czasu to jedziecie do ostatniego przystanku - Westerplatte.Tam długim deptakiem możecie dojść do Pomnika Obrońców Wybrzeża.





Jak obiecałam, będzie również bonus! :) Dziś z moim Narzeczonym na obiadek przygotowaliśmy chińszczyznę! Mnnniaaam! :)
Kurczaczka doprawiamy w curry, sosie sojowym, pieprzu, soli, papryce czerwonej. A sosu używamy z VIFONa, takiego słodko- kwaśnego <3 czasami dodajemy jeszcze warzywa! :)
Obiadek był przepyszny! :)

6 komentarzy:

  1. Wiele o tym miejscu słyszałam. :)
    Aż zgłodniałam od tego zdjęcia. :) Pyszność.

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz narzeczonego ?! : o Wyglądasz na 17-18 lat .
    Ciekawy blog :) Zapraszam do siebie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam to szczęście, że urodziłam się w grudniu dlatego jestem wiecznie młoda :D A w tym roku styknie mi 20 latek :D

      Usuń
  3. ciekawe miejsce :) uwielbiam chińszczyznę, Twój obiad pysznie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale bym zjadła taki obiad mmm ;p
    A miejsce godne zwiedzenia :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję z całego serduszka za każdy komentarz! To dzięki nim nadal tutaj jestem i piszę, czasami niestety sama dla siebie. Można podawać linki do swoich blogów, chętnie zajrzę ! buziaczki ;*